Posredovanje pri zapošljavanju učenika u 2024. godini :
POTVRDA O ZAPOŠLJAVANJU UČENIKA
Zahtjev za izdavanje duplikata/prijepisa ocjena svjedodžbe:
Opis poslova
Turističko-hotelijerski komercijalist posreduje u davanju usluga u hotelu, motelu, pansionu ili drugom smještajnom objektu, dočekuje i ispraća gosta, sudjeluje u promidžbi, priprema i poslužuje hladna i topla jela.
U poslu se služi osobnim računalom, telefonom, telefaksom, raznim posuđem i kuhinjskim priborom, te drugim strojevima i ručnim alatima.
Radi u zatvorenom prostoru djelomično stojeći, a djelomično sjedeći. Prostori su ugodni, a mogu biti zagrijani ili zasićeni parama.
Za turističko-hotelijerskog komercijalista traže se tjelesno zdrave i psihički stabilne osobe, važna je opća tjelesna spretnost, a poželjna je i komunikativnost, ljubaznost, urednost i ugodna vanjština.
Za uspješno obavljanje posla potrebno je dobro poznavanje živežnih namirnica, mirodija, začina i mogućnost njihove primjene i prerade, opća snalažljivost, komunikativnost, urednost, ljubaznost, ugodna vanjština i spremnost na suradnju. Poželjne osobine su preciznost, savjesnost, odgovornost i komunikativnost.
Radni uvjeti
Neki komercijalisti pokrivaju vrlo velika područja i stoga puno putuju. Često izbivaju iz kuće i po nekoliko dana. Njihov posao može biti koncentriran u velikim gradovima i u tom slučaju putovanja ima mnogo manje. Zbog prirode posla i čestog putovanja, komercijalisti najčešće rade više od 40 sati na tjedan. Iako radno vrijeme u ovom poslu nije fiksno, a može biti i dosta dugo, prednost je mogućnost samostalnog određivanja ritma rada. Suradnja s različitim vrstama ljudi može djelovati poticajno, ali je i vrlo zahtjevna.
Često su na poslovnim putovanjima pa se moraju priviknuti na život odvojen od obitelji. Suradnja s različitim vrstama ljudi može djelovati poticajno, ali je i vrlo zahtjevna. Komercijalisti vrlo često rade u vrlo kompetitivnoj atmosferi.
Poželjne osobine
U ovom je poslu vrlo važna usmjerenost na ciljeve, uvjerljivost i mogućnost samostalnog i timskog rada. Poželjno je da je komercijalist ugodne vanjštine i nastupa te da se dobro slaže s drugima, uz sposobnost efikasnog rješavanja problema. Dodatno, važno je da ljudi koji se bave ovim poslom budu strpljivi i uporni, jer put do sklapanja posla može trajati i nekoliko mjeseci.
Što učim
Nastavni predmet |
TJEDNO SATI |
UKUPNO |
|||
I. god. |
II. god. |
III. god. |
IV. god. |
I. – IV. god. |
|
Hrvatski jezik |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Engleski jezik |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Njemači jezik |
3 |
3 |
2 |
2 |
10 |
Talijanski jezik |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Politika i gospodarstvo |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Povijest |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Tjelesna i zdravstvena kultura |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Vjeronauk/etika |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
Gospodarska matematika |
3 |
3 |
2 |
2 |
10 |
Računalstvo |
2 |
2 |
- |
- |
4 |
Poslovna psihologija s komunikacijom |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Biologija s higijenom i ekologijom |
2 |
- |
- |
- |
2 |
Turistički zemljopis |
- |
- |
1 |
1 |
2 |
Povijest hrvatske kulturne baštine |
- |
- |
2 |
- |
2 |
Gospodarsko pravo |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Poslovno dopisivanje |
1 |
1 |
- |
- |
2 |
Računovodstvo i kontrola |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Statistika |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Knjigovodstvo |
- |
- |
2 |
2 |
4 |
Organizacija poslovanja poduzeća u ugostiteljstvu |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
Osnove turizma |
2 |
- |
‘ |
- |
2 |
Promet i putničke agencije |
- |
- |
‘ |
2 |
2 |
Marketing u turizmu |
- |
- |
‘ |
2 |
2 |
Recepcijsko poslovanje |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Poznavanje robe i prehrane |
2 |
2 |
- |
‘ |
4 |
Ugostiteljsko posluživanje |
2 |
3 |
3 |
3 |
11 |
Kuharstvo (sa slastičarstvom) |
3 |
4 |
4 |
4 |
15 |
Praktiične nastava ( tijekom godine) |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Praktične nastava ( ljetna – stručna praksa) |
182 |
182 |
182 |
- |
546 |
Ukupno |
38 |
38 |
38 |
38 |
152 |
Bliska zanimanja
Domaćice, domaćini zrakoplova, konobari, kuhari, pekari, recepcionari, blagajnici, slastičari, turistički pratioci, ekonomisti, šalterski službenici, agenti osiguranja, agenti za prodaju nekretnina komercijalisti, trgovci u veletrgovini, akviziteri i sl.