preskoči na sadržaj

Gospodarska škola Buje

Login
E-dnevnik

Obrasci

Posredovanje pri zapošljavanju učenika u 2023. godini :

PISANA SUGLASNOST

POTVRDA O ZAPOŠLJAVANJU UČENIKA

POTVRDA PUNOLJETAN UČENIK

OBRAČUN UČENIKA


Zahtjev za izdavanje duplikata/prijepisa ocjena svjedodžbe:

ZAHTJEV

Virtualna knjižnica

<a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/technology">Technology vector created by macrovector - www.freepik.com</a>

Školski e-Rudnik

Projekti



Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PREZENTACIJA ZAVRŠNIH RADOVA UČENIKA ZANIMANJA AUTOMEHATRONIČAR
Autor: Dalibor Pašić, 28. 6. 2021.

Učenici završnog razreda (3 d) sektora Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija, zanimanja Automehatroničari, nastavljaju dobru praksu izrade vozila za završni rad. Nakon prijašnjih godina gdje su izrađivali GO kart vozilo – Karting vozilo, rekonstruirali legendarni traktor Tomo Vinković, izradili električni karting, prenamijenili ručne kariole u mehaničke i rekonstruirali stari neuporabljiv Diesel motor vozila Ford Escort 1.6 d, ove školske godine učenici su napravili i prezentirali motocikle i ponovno jedno odlično Karting vozilo. Učenici Simon Skočaj i Minja Popadić su pod vodstvom mentora Saše Stikovića izradili i prezentirali motocikl Megelli 125 i motocikl Yamaha JZF 125 R, a učenik Valentino Doc je pod vodstvom mentora Igora Vivode izradio i prezentirao Karting vozilo. Zanimljivi završni rad imao je i učenik Leo Bubičić Radan, koji je pod vodstvom mentora Saše Stikovića kompletno popravio i renovirao glavu motora radnog stroja O & K RH 4.5.

Motociklu Megelli 125 M je bilo potrebno zamijeniti ispušni sustav koji je bio kompletno probušen i pun korozije. Montiran je novi ispušni sustav postupkom nerastavljivog spajanja – zavarivanjem. Nakon zamjene ispušnog sustava skinut je rezervoar i detaljno očišćen kako iznutra tako i izvana i nakon toga ispoliran. Na samom motoru prepravljeno je ili zamijenjeno većina dijelova, kao što su: svjećice, stavljena je nova baterija – Yuasa Super MF Pafecta 12 V i 8 A gdje se prilikom zamjene pazilo na pravilno spajanje polova baterije, mehanički kočioni sustav je zamijenjen i pripremljen za potrebnu funkciju kočenja motocikla, zamijenjen je stari istrošeni filtar ulja novim HifloFiltrom posebno izrađenim za Megelli 125 M motocikl, također je sipano i novo Castrol Power 10W 40 ulje. Na motociklu su mijenjani i kompletni svjetleći uređaji koji su bili slupani a pokazivači smjera su zamijenjeni radi efektnijeg izgleda motocikla iako su bili ispravni. Sve navedene dijelove je bilo potrebno ponovno spojiti u cjelinu i dobiti ispravan motocikl spreman za vožnju. Nakon sastavljanja i probe ispravnosti zamijenjenih dijelova sljedeći korak je popravak karoserije – plastike na motociklu. S obzirom da je plastika isto tako važan dio motocikla koja omogućuje atraktivan izgled sam popravak je bio detaljan i temeljit koji je uključivao skidanje dijelova plastike, čišćenje, poliranje, lakiranje i na kraju lijepljenje  nasumičnih naljepnica po plastici.

Nakon završetka popravljanja i zamjene motornih dijelova, svjetlećih uređaja i plastike motocikla, te stavljanje u pogon, potrebno je još jednom sve provjeriti i prekontrolirati dali je sve ispravno i po pravilima struke montirano i pričvršćeno i motocikl se može isprobati. Motocikl je spreman za registraciju i korištenje.

Na motociklu Yamaha JZF 125 R je također bilo potrebno popraviti i zamijeniti mehaničke i električne dijelove motocikla, kao npr.: ispušni sustav, čišćenje rezervoara goriva, zamijeniti bateriju, zamijeniti dotrajali distribucijski lanac i zatezač, promijeniti filtar ulja i sipati novo Motul 7100 10W-40 ulje, pumpu vode i sva potrebna crijeva za dovod tekućine, stavljen je novi pogonski lanac jer je stari korodirao i previše se olabavio, mijenjana su svjetla i pokazivači smjera. Kompletno je skinuti stari dio karoserije i napravljen novi postupcima ručne i strojne obrade odvajanjem čestica (piljenje, turpijanje, brušenje, zavarivanje) i na kraju je sve čišćeno i lakirano.

Nakon izvedenih svih popravaka, zamjene starih neispravnih dijelova i dobre provjere izvršenih radova, vozilo je dovedeno u ispravno stanje i spremno za učestvovanje u prometu. Također je zanimljivo napomenuti da je navedeni motocikl već dogovoren za prodaju što je još jedan dokaz kako se posao napravio kvalitetno. 


Karting vozilu je bilo potrebno izraditi konstrukciju kao i spojiti sve potrebne mehaničke i električne dijelove karting vozila. Konstrukcija je izrađena od okruglih cijevi promjera 30 mm. Za izradu konstrukcije korišteni su postupci mjerenja i kontrole, postupci spajanja materijala nerazdvojivim postupkom – zavarivanjem, ručni i strojni postupci obrade odvajanjem čestica. Korištenjem postupaka tokarenja i bušenja izrađena je pogonska osovina vozila, nosač za lančanik koji je potrebno montirati na pogonsku osovinu. Za montiranje motora karting vozila kao i za postavku sjedala  vozila izrađeni su nosači postupcima razdvajanja i spajanja materijala. Upravljački sustav vozila je potrebno pravilno podesiti zbog dobre i sigurne vožnje, pravilnog i sigurnog upravljanja i kontrole vozila. Za izradu papučice gasa i kočnice korištene su pune željezne šipke promjera 10 mm i dužine 100 mm koje su obrađene postupcima rezanja, bušenja  i spajanja zavarivanjem. Na karting vozilu je montiran četverotaktni Hondin motor snage 6 KS i obujma 200 cm3, kao i četiri kotača - pneumatika kojima je tlak podešen na 1,5 bara. Nakon montiranja svih potrebnih dijelova i nakon lakiranja konstrukcije karting vozila i provjere  dali je sve pravilno montirano i pričvršćeno vozilo se može isprobati. Vozilo je kompletirano i spremno za vožnju i korištenje na jednoj od karting staza gdje će također biti izloženo kao učenički rad na završnom ispitu.

Još jedan zanimljivi završni rad je napravio učenik Leo Bubičić Radan koji je popravio i renovirao glavu motora radnog stroja O & K RH 4.5 – begera. Sama pomisao da se radi o bageru gdje su svi dijelovi velikih masa i dimenzija potrebno je sa ozbiljnošću prihvatiti se navedenoga posla. Da bi se moglo priči samoj glavi motora moralo se puno predradnji odraditi, kao što su: ispustiti tekućine, demontirati cijevi rashladne tekućine, demontirati električne instalacije, demontirati ispušni sustav, demontirati sustav ventila, demontirati termostat i vodenu pumpu i na kraju skinuti sve vijke glave motora i to po shemi rastavljanja. Nakon skidanja glave motora koja se mora temeljito oprati i očistiti uočile su se dvije velike pukotine između ventila ispuha. Nakon reparacije glave korištenjem strojnih postupaka brušenja i postupaka spajanja – zavarivanja i testiranja na propusnost glava je spremna na ponovnu ugradnju. Nakon odrađenih navedenih postupka popravka glave motora potrebno je udariti pečat da je sve napravljeno po pravilima struke. Popravljenu glavu motora ponovno se sa svim potrebnim dijelovima i sustavima montira u bager po pravilima struke.

 

Tijekom cijele izrade svih navedenih završnih radova, postoji povećana opasnost od mehaničkih ozljeda, buke i vibracija te ozljede očiju pri zavarivanju i prilikom rada na potrebnim strojevima koji su neophodni za kvalitetan i uspješan rad. Zbog svega prilikom izrade korištena su potrebna zaštitna sredstva i oprema.

 

Za uspješno izvršenje navedenih složenih završnih radova čestitke učenicima i njihovim mentorima!

 

Foto album

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju